Ve čtvrtek 11.11. v 18:00 hodin se uskuteční další ze série přednášek iQCAFÉ v liberecké iQLANDII. Tentokrát do moderního, vědecko-zábavného centra zamíří ředitelka společnosti Nano Medical, světově uznávaná odbornice a inovátorka v oblasti nanotechnologií, Marcela Munzarová.
Přednáška Nanotechnologie v praxi, nebojme se nanomateriálů je určena pro fanoušky nanotechnologií, laiky, studenty i zvídavé ambasadory. Vstup je zdarma po předchozí registraci.
„Budu se snažit jednoduše vysvětlit, jak se nanomateriály vyrábějí, v jaké formě se aplikují a v čem spočívají výhody jejich využití,“ přibližuje obsah své přednášky Marcela Munzarová. „Detailnější bude pohled na oblast výroby a využití nanovlákenných materiálů, která je mojí specializací. V této části se zaměřím na aplikace v oborech filtrace vzduchu a kapalin, nanovlákenné roušky a respirátory, medicínské aplikace a výhody i nevýhody nanovlákenných materiálů oproti standardním materiálům,“ dodává vědkyně, která vyvinula nanofiltr k záchytu coronavirů.
Přednáška zmíní i rizika, spojená s novými technologiemi. Navíc téma velmi dobře koresponduje s cíli Nanoasociace. Podle ředitelky Nano Medical je velmi důležité laickou veřejnost neustále s nanotechnologiemi seznamovat. Ty se totiž stávají součástí každodenního života. „Proto před námi, výrobci nanomateriálů a nanovýrobků, stojí velká výzva – popularizace tohoto odvětví a oboru,“ vysvětluje Munzarová proč ráda vyhověla žádosti organizátorů iQCAFÉ.
„Přednášky v iQCAFE mají popularizačně-naučný charakter a mají za cíl posluchače okouzlit znalostmi přednášejícího, objevit nové spojitosti mezi běžným životem a daným vědním oborem,“ dodává organizátorka akce, Iveta Tichá Dolenská z iQLANDIA v Liberci.
Nanotechnologie se stávají důležitou součástí našeho každodenního života. A před výrobci nanomateriálů a nanovýrobků stojí v současné době velká výzva – popularizace tohoto odvětví před laickou veřejností, pro kterou stále není jednoduché nanosvětu porozumět. Třeba jen proto, že nanostruktury nejsou v mnoha případech okem viditelné a smysly uchopitelné. A ve spotřebitelích tak může někdy vzniknout dojem zbytečné nedůvěry.
0 komentáøù